Felújítás a Keleti Pályaudvaron
A legfontosabb budapesti vasútállomás, a Keleti pályaudvar, augusztus 25. és szeptember 20. között zárva tart a tervezett felújítás miatt. A munkálatok költsége mintegy 4,4 milliárd forint, és a folyamatok részleteit a MÁV a sajtón keresztül osztotta meg.
A munkálatok részletei
A pályaudvar felújítása céljából a vonatokat más állomásokra irányítják át. Szilágyi Tibor, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. fejlesztési és beruházási főigazgatója tájékoztatta a nyilvánosságot a felújítás menetéről és a logisztikai kihívásokról. A felújítást végző munkásoknak szoros menetrendet kell követniük, mivel a sínpályát és a felsővezetékeket nem tudják egy időben kezelni.
Emberek a pályán
A munkálatok során naponta 200-400 ember dolgozik a pályaudvaron, beleértve a fővárosi és más területi alvállalkozókat is. A felújítás egyik kulcseleme a sín alatti zúzottkő tisztítása és cseréje, amely várhatóan több tonna zúzott kő felhasználását vonja maga után.
Látható változások
A MÁV 4000 méternyi sínt, 2800 váltó alatti talpfát, illetve 52 váltót cserél a munkálatok során. Emellett több kilométernyi ágyazat karbantartása, javítása és nagygépes cseréje is szerepel a tervek között. A felsővezeték-hálózat karbantartására is sor kerül, 15 600 méteren.
Előrehaladás és zajhatások
A felújítás során előrehaladással kapcsolatban Szilágyi Tibor jelezte, hogy vannak olyan munkafolyamatok, ahol a tervezetthez képest lassabban haladnak, de más területeken jobban állnak a munkások. A rakodás és a nagyobb gépek működése nappal és éjszaka is zajjal járhat, amit a lakosság tapasztalhat.
Összegzés
A Keleti pályaudvar felújítása nem csupán technikai kihívást jelent, hanem komoly logisztikai kérdéseket is felvet. Az emberek és eszközök folyamatos mozgása és a zajhatások mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a projekt sikeresen befejeződjön a tervezett határidőre.
Forrás: Világgazdaság
